Partner, Patent Attorney
Patentpilnvarniece Kristīne Ostrovska: “Soli pa solim: preču zīmes reģistrācija”
Patentpilnvarniece preču zīmju un dizainparaugu jomā, juriste Kristīne Ostrovska biznesa žurnāla “Kapitāls” numurā 2018/08 ir sniegusi vērtīgu ceļvedi, kam būtu jāpievērš uzmanība reģistrējot preču zīmi Latvijā, Eiropas Savienībā vai starptautiski (īpaši Ķīnā). Kristīne skaidro preču zīmes būtību, teritoriālo raksturu, izmaksas, kā arī izceļ komersantu augušo interesi par rūpnieciskā īpašuma aizsardzības nozīmīgumu, kas būtiski atvieglo komercdarbību:
“Mūsdienās zīmols var būt pat svarīgāks par produktu sastāvu un kvalitāti. Patērētāji pierod pie konkrēta zīmola un pie vērtībām, kas ar to asociējas, – prestižs, kvalitāte, cena, izskats, tāpēc var gadīties, ka pēc zīmola maiņas jeb rebrandinga paies laiks, kamēr klienti to pieņems, bet preces sastāva maiņu neviens pat nepamanīs.”
Patentpilnvarniece aicina mācīties no citu kļūdām un veltīt laiku preču zīmes izstrādei, pirms to pieteikt reģistrācijai. Svarīgs ir ne tikai preču zīmes izskats un koncepts, bet arī attiecīgie produkti, kam tā tiks paredzēta:
“Ieteiktu apdomāt, kādas preces tiks ražotas un kādi pakalpojumi tiks sniegti aptuveni piecu gadu šķērsgriezumā, jo pēc preču zīmes reģistrācijas pieteikuma iesniegšanas preču un pakalpojumu sarakstu nevarēs papildināt.”
Vairāk lasiet žurnālā “Kapitāls”: www.kapitals.lv